.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهره برداری طرح دولت الکترونيک گيلان در دهه فجر

رييس پارک علم و فناوري گيلان از بهره برداري از طرح دولت الکترونيک در دهه فجر سال جاري در استان خبر داد.

" دکتر مجيد متقي طلب " در گفت و گو با خبرنگاران استان گيلان افزود: طرح فناوري اطلاعات از سال 80 در استان گيلان آغاز شده و از جمله اين فناوريها طرح دولت الکترونيک است که در استان در حال اجرا است .

وي اظهارداشت : استان گيلان اين ظرفيت را دارد که قطب فناوري اطلاعات بشود و حتي اين امکان را براي کشورهاي حاشيه درياي خزر نيز فراهم کند .
وي گفت : رتبه ما در رابطه با فناوري اطلاعات بايستي ارتقا يابد و کارهاي خوبي انجام شده اما کافي نيست .

وي اضافه کرد: طرح پايلوت دولت الکترونيک در شش دستگاه اجرايي استان از جمله شهرداري ، سازمان مسکن و شهرسازي و ثبت احوال در شرف اتمام است .
وي ادامه داد: بحث امنيت شبکه فناوري اطلاعات در چند دستگاه اجرايي استان گيلان به صورت پايلوت شروع و در حال اتمام است .

وي همچنين از تدوين دستور العمل فناوري اطلاعات در استان خبر داد و گفت : اين دستور العمل بزودي توسط استاندار گيلان امضا و ابلاغ مي شود.
وي افزود: خروجي اين نوع کارها اين است که دستگاههاي اجرايي استان فناوري اطلاعات را در داخل دستگاههاي خود فعال و با يکديگر رقابت کنند و اين کار موجب فعال شدن شرکت هاي بخش خصوصي و ايجاد اشتغال در استان مي شود .

وي اظهارداشت : براي هر نوع فعاليت يک برنامه نياز است و سندهاي بالا دستي تهيه شده و دو سند مهم در کشور تهيه شده که يکي سند توسعه فناوري اطلاعات و ديگر سند امنيت شبکه فناوري اطلاعات است .
وي ادامه داد: بحث اقتصادي فناوري اطلاعات اهميت بسياري دارد بطوري که کشور هند سالانه 50 ميليارد دلار از محل صادرات نرم افزار عايدي دارد که معادل ميزان صادرات نفت ايران است .
وي افزود: سند فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور تدوين شده و وظايف وزارت خانه ها و دستگاههاي اجرايي کشور نيز تعيين شده است .
وي از برپايي نمايشگاه فناوري اطلاعات استان گيلان با همکاري پارک و علم و فناوري گيلان به عنوان يکي از اقدامات اين سازمان در حمايت از شرکتهاي بخش خصوصي ياد کرد و گفت: پارک علم و فناوري گيلان تنها از شرکت هاي مستقر در پارک حمايت نمي کند .

" متقي طلب " افزود: فناوري اطلاعات در جوامع پيشرفته و کشورهاي که حرفي براي گفتن در عرصه بين المللي دارند ، بسيار اهميت دارد.
وي اظهارداشت : فناوري اطلاعات در همه عرصه هاي پزشکي ، کشاورزي ، صنعت و علوم تربيتي و غيره نقش دارد.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت فناوري همه کشورها برنامه هايي دارند و يکي از مسائلي که بايد به آن توجه شود نقش بخش خصوصي در رابطه با توسعه اي.سي .تي است که نقشي فعال دارد .
وي گفت: در ايران نيز بخش خصوصي حضور فعالي در اين عرصه دارد و از جمله آنها نظام صنفي رايانه اي گيلان است که براي برگزاري نمايشگاه اي .تي در گيلان و کشور فعاليت خوبي دارد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.